Hari ini :)

J000000Tuesday08 83105, 2008. at 11.15pm07 (Uncategorized)

Hari ini saya bangun pada jam sembilan pagi sebab saya mahu pergi bersenam.Saya tahu saya mesti menjaga kesihatan walaupun saya muda.Saya pergi ke taman raya sebelah rumah saya.Taman melihat cantik di waktu pagi dan bunga-bunga berada di berkembang.Saya boleh bau embun atas daun pokok-pokok.

Di taman adalah sangat ramai orang di dan sebahagiannya adalah berjalan mereka anjing-anjing.Di sana adalah juga sebuah kumpulan orang tua yang telah berbual dan berlatih tai chee.

Selapas saya bersenam, saya pergi ke Jalan Kayu untuk bersarapan.Di sana terdapat banyak gerai makan.Saya tuju ke gerai kegemaran saya lalu membeli tiga keping roti prata dan segelas teh.Selapas saya makan,saya cepat-cepat pulang ke rumah kerana saya harus bantu emak saya membuat kerja rumah.

Selapas saya datang ke rumah saya mandi dan berpakaian bersih.Saya menyusan buku dalam bilik tidur saya dan menolong emak mengemas dapur dan melipat kertas.

Selepas saya mengemas rumah saya, saya melihat sebuah pameran di televisyen.Nama pameran itu ‘Tyra show’.Saya suka Tyra Banks kerana dia sungguh cantik dan pandai.Walaupun dia adalah satu peragawati popular , dia sangat rendah hati.Dia mempunyai terlibat dirinya dalam banyak projek dengan pendidikan wanita muda mereka untuk menewaskan menguak harga diri dan keuntungan keyakinan pada mereka sendiri.

Selepas pertunjukan saya mendapat bersedia meninggalkan untuk sekolah.

Terima Kasih!

1 Comment

  1. Cikgu said,

    taman raya > taman bunga
    melihat > kelihatan
    di > pada
    di (taman)
    adalah > ada ramai orang (drop) sangat
    adalah drop
    berjalan dengan anjing-anjing mereka (structure)
    Spelling
    Selepas
    menyusun

    datang > tiba or pulang
    pameran > rancangan
    drop mempunyai

    menguak > masalah
    keuntungan > membina (to develop)
    drop mendapat
    dan meninggalkan rumah

Leave a Reply

